Wij doen ons uiterste best om de kwaliteit van onze producten zo hoog mogelijk te houden. Toch kan het natuurlijk voorkomen dat je niet tevreden bent over een product of dat je het om een andere reden wil retourneren. Dan kan dat als:
- je ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product laat weten dat je het terug wil sturen
- je binnen 14 dagen na aanmelding van je retour het product naar ons verstuurt
- je het product met alle geleverde toebehoren en - indien rederlijke wijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons retourneert
- je het ingevulde retourformulier meestuurt
- Let op: maatwerkproducten kunnen niet worden geretourneerd*.
* In geval van een productiefout kan dit uiteraard wel, zie het kopje 'Garantie'
Wil je een product retour sturen, meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakketje aan via: info@perron11.nl.
- Download het retourformulier, print het uit en vul het in (Online invullen? Open het in Acrobat)
- Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Je kunt je retourpakket binnen 14 dagen na aanmelding sturen naar:
Perron 11
Parkweg 5
6942 PP Didam
- Verpak het product ajb in een stevige omdoos in, indien mogelijk in de originele productverpakking. Plak ajb geen verzendetiket op de productverpakking zelf, maar plak deze op de omdoos.
- Na ontvangst van je pakket maken wij het aankoopbedrag inclusief eventueel betaalde verzendkosten binnen 14 dagen naar je over.
- De verzendkosten van je retourpakket zijn voor je eigen rekening.
- Mail ons een foto waarop de productiefout of beschadiging goed zichtbaar is. Let erop dat de foto scherp is en voldoende belicht. Beschrijf in je mail wat er mis is met het product.
- Pak het product inclusief eventuele geleverde toebehoren in een goede omdoos in, indien rederlijkewijze mogelijk in de originele productverpakking.
- Je krijgt van ons een retouretiket toegestuurd, deze print je uit en plak je op de verzenddoos. Je hoeft dan geen verzendkosten te betalen voor je retour.
- Breng je retourpakket naar een afleverpunt van de betreffende vervoerder bij jou in de buurt.
Kosten in geval van herroeping
Bij retourzenden zijn de portokosten voor rekening van de klant, tenzij het een productiefout betreft of er duidelijk aangetoond kan worden dat het product tijdens de verzending is beschadigd.
Indien je de bestelling al betaald hebt, zullen wij het volledige aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugbetalen mits het product inmiddels door ons in goede orde ontvangen is. Verzend je je pakket vanuit onze retourportal, dan komen de verzendkosten in eerste instantie op onze rekening. We betalen dan de volledige aankoopkosten terug, minus de verzendkosten van je retourpakket. In geval van productiefout of beschadiging komen deze verzendkosten voor onze rekening.
Zorg er ten alle tijden voor dat het product goed verpakt en beschermd wordt verstuurd. De retourzending gebeurt op eigen risico van de verzender. Komt het retourgestuurde product beschadigd bij ons aan of plak je het retouretiket rechtstreeks op de productdoos, dan wordt de waardevermindering in mindering gebracht op het door ons terug te betalen oorspronkelijke aankoopbedrag.
Wat kun je niet retourneren?
Het herroepingsrecht geldt niet voor de volgende producten:
a) producten die we specifiek voor de klant op maat maken: waarvan de maat, kleur en/of afwerking op verzoek is aangepast op basis van specificaties van de klant
b) artikelen die zijn ontworpen op verzoek van de klant
c) drukwerk dat op basis van specificaties van de klant is gedrukt, nadat de klant nadrukkelijk een akkoord heeft gegeven op de bijbehorende drukproef
d) reeds op de muur bevestigde behangbanen of muurstickers
e) producten die later dan 14 dagen na ontvangst retour worden gemeld
Heb je een product aangeschaft en ontdek je vóór verwerking, doch binnen 30 dagen na aanschaf, een aantoonbare druk- of productiefout (ook als het maatwerk betreft van bovenstaande categorie a t/m c), mail ons dan zo spoedig mogelijk wat het gebrek is, vergezeld van een duidelijke foto. Mogelijk vragen we om het product of een fysieke sample per post te sturen, waarop de fout duidelijk wordt. In het geval van een druk- of productiefout zullen we het product altijd kostenloos vervangen of opnieuw produceren en toezenden. De nieuwe verzend- en evt. retourkosten zijn dan uiteraard voor onze rekening.
De klant dient voor verwerking het product zorgvuldig te inspecteren en te controleren op druk- en productiefouten, aangezien wij niet aansprakelijk zijn voor evt. extra gemaakte kosten voor het (opnieuw) aanbrengen door derden etc. Wij verzoeken de klant dan ook het product na ontvangst uit te pakken, indien van toepassing in banen te snijden en op een droge ondergrond vlak neer te leggen voor inspectie. In geval van een product- of drukfout worden geknipte banen altijd retour genomen en vervangen.
Heb je een klacht of vraag over je bestelling?
Neem dan contact op via e-mail: info@perron11.nl
of telefonisch: 0316 220826